Gratis frakt på bestillinger over 995 kr.
Gratis frakt på bestillinger over 995 kr.
Gratis frakt på bestillinger over 995 kr.


  • Reset filter x


    Når pakken din er sendt, vil du motta et sporingsnummer pr e-post, sendt til e-postadressen som ble brukt under bestillingen. 

    Med sporingsnummeret ditt kan du følge pakken din fra den er pakket og sendt til den endelig er levert. 

    Leveringstiden i Norge er typisk fra 2-5 dager.

    Vil du vite mer om leveringstiden for postnummeret ditt? du kan bruke oppslagstabellen vår. 

    Vi trekker først pengene for bestillingen din når den er fullført og sendt fra vårt lager.

    Ja, selvfølgelig, inntil bestillingen din er pakket og sendt, kan du alltid kansellere bestillingen. Det krever at du kan oppgi bestillingsnr. og e-postadresse oppgitt på tidspunktet for den opprinnelige bestillingen. 

    Når vi har pakket ferdig bestillingen din, er det ikke lenger mulig å kansellere. 

    Dersom du ikke lenger ønsker å motta bestillingen, må du ganske enkelt benytte deg av returretten. Det er ikke nok å nekte mottak av pakken.

    Som utgangspunkt, og i de aller fleste tilfeller, håndterer vi returpakken din innen 1 -  2 uker. 

    Men vi opplever dessverre at det er en rekke faktorer som kan bidra til å forsinke returhåndteringen og dermed krediteringen av returnerte varer betydelig.

    Den største forsinkelsen opplever vi når bestillinger betales med enten VISA Electron eller Mastercard Debet. Ingen av disse korttypene er kredittkort i tradisjonell forstand og ofte er brukeren av disse kortene ikke klar over vilkårene som gjelder.

    For eksempel kan både VISA Electron & Mastercard Debit refunderte beløp frem til slutten av måneden før de overføres til kortholders konto. Så når vi krediterer en returnert vare den 6. må mottakeren fortsatt vente til slutten av måneden før pengene er tilgjengelig på kontoen.

    En annen viktig faktor for forsinket kreditering er manglende dokumentasjon ved retur. Varer som returneres uten opplysninger om verken avsender eller originalt ordrenummer kan av gode grunner ikke håndteres i det hele tatt. 

    Ja, bestillingen din vil bli levert samlet, uansett om du har bestilt 2, 8 eller 28 forskjellige varer. 

    Alle varer som tilbys hos Festtema er registrert som lagervarer i Skovlunde og sendes samlet. Dersom det mot formodning fortsatt er feil, kontakter vi deg så raskt som mulig slik at vi i fellesskap kan finne den løsningen som passer deg best.

    Som utgangspunkt vil vi alltid prøve å imøtekomme ditt ønske om å endre bestillingen din. 

    Hvis du ønsker å endre en eksisterende bestilling, vil den beste handlingen være å kontakte oss på telefon. Utenom normal telefontid (hverdager mellom 10.00 - 16.00) kan du benytte vår Kontakt skjema. Men du må være klar over at endring av en eksisterende ordre kan føre til forlengelse av leveringstiden.

    Når vi har begynt å plukke bestillingen din, er det ikke lenger mulig å endre bestillingen. Har du allerede mottatt en e-post om at bestillingen er pakket og sendt  - da er det absolutt ingen grunn til å kontakte oss vedr en ønsket endring, for da er det 100 % trygt å endre.

    Vi forbeholder oss også retten til å avvise endringer i bestillinger i høysesongene våre.

    Alle pakker hentes av GLS på vårt danske lager, og leveres deretter til BRING. Bring leverer alle pakker på døra i Norge.

    Det første du må gjøre er å registrere bruken av returretten via vår returportal.

    Alt du trenger er bestillingsnummeret som du finner i e-posten med bestillingsbekreftelsen og e-postadressen som ble brukt da du la inn bestillingen.

    Du har da 14 dager på deg til å sende pakken med returvaren tilbake til oss.



    Nei!

    Festtema garanterer ikke leveringstiden, da dette utføres av en tredjepart. 

    Ja, avgifter kan legges til individuelle tjenester og tjenester, men bare i følgende omfang:

    Betaling med kredittkort.

    Alle betalinger med kredittkort er underlagt den faktiske kortavgiften. Størrelsen på gebyret avhenger av kortutsteder og korttype.


    Returnerte varer uten avsender

    Håndtering av returnerte varer der opplysninger om originalt ordrenummer mangler, påløper et administrasjonsgebyr på DKK 75,-


    Kreditering via bank

    Kreditering via bank, uansett årsak, medfører et administrasjonsgebyr på DKK 75


    Mangel på visningsmateriell

    Returvarer som returneres uten utstillingsmateriale pålegges et kompensasjonsgebyr på DKK 75,-

    Uavhentede forsendelser

    Pakker som returneres fordi tidsbruken på postkontoret er overskredet, pålegges et fraktgebyr på min. 150 kr

    Hos Festtema kan du betale med følgende kort og betalingsmåter:

    • VISA/VISA Electron
    • Mastercard/Mastercard debet
    • GooglePay
    • ApplePay
    • Bankoverføring (gjelder kun B2B)

    Festtema bytter ikke varer kjøpt på nettet!

    I stedet oppfordrer vi våre kunder til å benytte seg av returretten, og deretter bestille varen(e) som byttes for.

    Denne løsningsmodellen sikrer ikke bare raskere omlevering, men er også den eneste måten vi kan sikre at det som bestilles også er tilgjengelig som lagervarer i det øyeblikket vi mottar en bestilling.

    Det første trinnet i å klage er ALLTID å kontakte kundeservice, slik at vi kan sikre at saken blir håndtert riktig og løst så raskt som mulig. Kontakter du kundeservice, vil en detaljert beskrivelse av hvordan en klage enklest og raskest kan håndteres for alle parter sendes.

    Du kan kontakte kundeservice hele døgnet via kontaktskjemaet eller ringe oss alle hverdager mellom kl 10.00 - 16.00.

    Det gis 2 års garanti på alle produkter i henhold til kjøpsloven. Det betyr at ved en defekt på produktet kan du enten få produktet reparert, byttet, pengene returnert eller redusert prisen. 

    Den endelige løsningen avhenger av den konkrete situasjonen og er betinget av at klagen er begrunnet og ikke oppstår som følge av feil bruk eller annen skadelig atferd. Etter kjøpsloven skal en eventuell feil eller mangel påberopes innen rimelig tid etter at mangelen viser seg. Det er din plikt å angi og, hvis du blir bedt om det, vise hvordan feilen eller mangelen har vist seg. 

    Ja!

    Som utgangspunkt betaler du selv for returforsendelsen, men du kan kjøpe en billig returfrakt når du melder fra om bruk av returretten.

    Billigste returfrakt koster 99 kr, og da kan du sende pakken via postkontor. Men du kan også velge andre leverandører og tjenester. Du kan selvfølgelig også velge å sende ting tilbake som brevpost, men da må du være klar over at forsendelsen verken er sporbar eller forsikret og det er ditt ansvar at vi mottar forsendelsen.

    Ja!

    Som utgangspunkt har du alltid 14 dagers full returrett fra varen er levert. 

    Vær imidlertid oppmerksom på at følgende varer IKKE KAN returneres hvis emballasjen er ødelagt:

    • Parykker
    • Uppblåsbare effekter 
    • Kontaktlinser 
    • Sminke 
    • Vipper 
    • Skjegg 
    • Undertøy
    • Andre engangsartikler 

    Av hensyn til hygiene og din sikkerhet som kunde, kan ikke ovennevnte produkter returneres eller byttes hvis emballasjen er ødelagt. 

    Det er ikke mange rabattkoder som fungerer med et festtema!

    Som hovedregel jobber vi ikke med rabattkoder. Når vi gir rabatt er det vanligvis knyttet til brukerprofiler eller som en generell rabatt (tilbud) som er synlig og enhetlig for alle.

    Allikevel dukker det jevnlig opp rabattkoder eller tilbud på rabattkoder på ulike rabattsider og tilbudssider, som:Rabble, Rabatkoder, Kampagnekode.info og e-rabatkode .

    Festtema samarbeider ikke med disse nettstedene, og kodene er ubrukelige på festtemaet.

    I tillegg til kampanjerabatter gis det også volumrabatter i forbindelse med kjøp av større kvanta. Hvis du trenger å foreta et stort kjøp, planlegge et arrangement eller bestille mange av den samme varen, er du alltid velkommen til å kontakte oss.

    Husk at vi har tilgang til mange flere elementer enn de du ser på nettet. Vi eksponerer kun varer på nett dersom de er på lager lokalt og kan leveres raskt.

    Ja!

    Vi har mulighet til å tilby firmaavtaler/rabattavtaler som løper over lengre tid. Rabattavtaler er typisk noe vi inngår med eventbyråer, danseskoler og andre typer bedrifter og organisasjoner som har et løpende behov for kostymer, utkledning, dekorasjoner & dekorasjon.

    Hvis du er interessert i en volumrabatt eller en løpende rabattavtale, kontakt kundeservice for å høre om vi kan gjøre noe for deg.


    Nei!

    Det er kun mulig å bytte varer hvis du har en faktura eller en ordrebekreftelse, med tydelig angivelse av ditt originale ordrenummer.

    Nei!

    Det er kun mulig å starte en klagesak hvis du har en faktura eller en ordrebekreftelse, med en tydelig angivelse av ditt opprinnelige ordrenummer.

    Sjekk leveringstiden til adressen din, skriv inn postnummeret som skal leveres til

    Normal leveringstid til er

    Leveringstid er BRINGs normale leveringstid til den opplyste postnummeret.

    Kundeservice

    Kategorier som matcher søket ditt